powered by goodbeer.dk
Bryggeri
Type
Dato
Bruger
Ingen Ølanmeldelser
Adr:
 
By:
 
Post nr:
 
Tlf:
 
Land:
e-mail:
-
Link:
Find vej
Bryggeri beskrivelse mangler.
Der er 0 Øl i databasen
Nr.
Øl navn:
Bryggeri:
Øl type:
Land:
 
Dato:
Bruger:
Alkohol %:

I Databasen: 9458 Anmeldelser af 133910 øl fra 243 lande og 8147 bryggerier. Billeder: 56696


Hvis du ikke kan huske dit login, f.eks dit password, så kan du få dit brugernavn og passwordtilsendt via e-mail. Skriv den email adresse du brugte da du oprettede din profil:
email:

Bliv medlem af www.goodbeer.dk

www.goodbeer.dk er et online mødested for alle der elsker en god øl og gerne vil dele øloplevelsen med andre.
Et medlemskab er er gratis og alle kan oprette en profil, både de glade ølelskere, ølbryggere med mere.

Men for at det skal virke i praktis, er der nogle fælles regler som alle skal overholde.

For at kunne komme med inputs, af den ene eller anden art skal du lade dig registrere / oprette en profil som indeholder:

  • Dit navn: Kun synlig for webmaster
  • Din adresse: Kun synlig for andre brugere, hvis du giver din tilladelse.
  • Din email: Kun synlig for andre brugere, hvis du giver din tilladelse.
  • Personlig beskrivelse: Kun synlig for andre brugere
  • Det er kun dit brugernavn, der er synligt for alle.

Alle, der respektere den til en hver tid gældende husorden, kan melde sig ind, og skrive nye ølanmeldelser, nyheder, bruge ølforum'et osv. så snart at de har oprettet en profil og aktiveret den. ( for at kontrollere at email adressen findes udsendes der en aktiverings email med et link.

Der er ingen smag eller holdning der er bedre end andre, om du er til den ene eller anden type øl, har ingen betydning for medlemsskabet. Men vær saglig og skriv i et pænt sprog (så din mor vil være dig bekendt).

Nedlad ikke andres indlæg, men kom med din egen vurdering i stedet for.

Som medlem af sitet www.goodbeer.dk kan du have en af følgende statuser og dermed følgende muligheder

  • Guest: endnu ikke optaget medlem. Kan ikke komme med indlæg af nogen art.
  • User: Optaget medlem, kan skrive nye ølanmeldelser og nyheder, komme med indlæg i ølforum
  • Super: Kan det samme som en User + oprette bryggerier, øl og uploade billeder. Som super bruger kan du også rette i øl og bryggeri data som en anden bruger har oprettet, f.eks. tilføje nye billeder.
  • Master: Kan opgradere, eller degradere andre brugere, rette og slette indlæg der ikke lever op til denne her husorden.

Alle brugere (fra User til Master) kan rette i egne indlæg (ølanmeldelser, ølforum indlæg og nyheder)

Hvis du ønsker at skifte bruger level, så skriv en kort email om hvorfor.

Hver gang du kommer med et nyt indlæg får du tildelt nogle point, afhængig af din indsats:

  • Ny ølanmeldelse: 25 point.
  • Upload af et nyt billede: 25 point.
  • Nye øl eller bryggerier: 10 point.
  • Nyheder, indlæg i ølforum: 5 point.
  • Rettelser til ølanmeldelser, øl, bryggerier mm.: 5 point.

Goodbeer.dk forbeholder sig ret de af brugerne oprettede bryggerier, øl, billeder, anmeldelser mm. bl.a. fordi at goodbeer er en relations database og data kan ofte ikke fjernes uden at får indflydelse mange steder.

Goodbeer.dk forbeholder sig ret til at slette og redigere anmeldelser der strider imod denne husordens øvrige regler om sobert sprogbrug og/eller nedgørelse af andre anmeldere og/eller anmeldelser. Redigering og sletning af anmeldelser kan ellers kun blive foretage af den oprettende bruger, med mindre forhold som ovenfor beskrevet gør sig gældende.

Venlig hilsen

webmaster / Lars Jensen

Øl karakter skala

10 Glas: Uha! Det er jo den øl, jeg vil kalde en perfekt øl. Vi taler altså om total nydelse - eller som Monrad og Rislund ville sige: "En oral orgasme!" Jeg har smagt øl, der kan få mig til at miste opmærksomheden med alt andet i en tid, for mine smagsløg stjæler den.

9 Glas: Giver jeg en øl der er over al forventning. Grænsene til det perfekte.

8 Glas: Gives til en meget god øl. Vi har fat i en med karakter og ånd. Den er mere end bare en øl. Den har en lille oplevelse med sig. Det er den man lige skal smage igen, FØR man sætter glasset ned. Her smiler jeg også gerne. Den køber jeg helt sikkert igen. Den skal andre prøve, for det er en øl efter min smag.

7 Glas: Gives for en der vil lidt mere. Den har karakter og ånd. Den har det der skal til, men kunne godt yde mere. Jeg vil med sikkerhed lade andre smage for at høre deres mening. Den får gerne et anerkendende nik.

6 Glas: Gives for en øl jeg godt vil smage igen. Den er ikke dårlig, men den savner spændingsmomenter. Det kan være en lidt kedelig øl, uden de store udfordringer, eller det kan være en øl, der faktisk ikke er god i helhedsindtrykket, men har gode momenter.

5 Glas: Gives for en øl, der falder igennem. Den vil jeg nok ikke investere i igen sådan lige foreløbig. Den er ok, og den skal ikke længere ned end 5, fordi det kan være min smag eller situationen, der fælder den - f.eks. hvis man har spist krydret mad eller lige har ædt en Piratos.

4 Glas: Gives en øl, der faktisk ikke smager godt. Den har bare et eller andet over sig, der gør, at den ikke dumper. Det kan være duft, smag, udseende el.lign. Jeg vil bestemt ikke anbefale en der får 4. Men selvfølgelig er smagsløg jo forskellige.

3 Glas: Gives til en øl, jeg kraftigt vil fraråde alle at købe. Det er mere end en skuffelse. Det er spild af penge i den grad. En øl der burde tages af markedet, da den er en skændsel.

2 Glas: Uha! Det er ikke godt. Her har jeg måtte stå af, spytte ud eller noget der er være.

0-1 Glas: Gives til en øl der ikke er der! Hvordan kan det lade sig gøre? Jo altså ud over dem man sidder og venter på forgæves, så er der faktisk øl på markedet, som koster noget, har kapsel på og kan drikkes, men bagefter er man i tvivl om det bare var et fatamorgana/en drøm. Nej den skinbarlige sandhed er at man er blevet snydt og har betalt for vand med alkohol!

10 Glas: Uha! Det er jo den øl, jeg vil kalde en perfekt øl. Vi taler altså om total nydelse - eller som Monrad og Rislund ville sige: "En oral orgasme!" Jeg har smagt øl, der kan få mig til at miste opmærksomheden med alt andet i en tid, for mine smagsløg stjæler den.

9 Glas: Giver jeg en øl der er over al forventning. Grænsene til det perfekte.

8 Glas: Gives til en meget god øl. Vi har fat i en med karakter og ånd. Den er mere end bare en øl. Den har en lille oplevelse med sig. Det er den man lige skal smage igen, FØR man sætter glasset ned. Her smiler jeg også gerne. Den køber jeg helt sikkert igen. Den skal andre prøve, for det er en øl efter min smag.

7 Glas: Gives for en der vil lidt mere. Den har karakter og ånd. Den har det der skal til, men kunne godt yde mere. Jeg vil med sikkerhed lade andre smage for at høre deres mening. Den får gerne et anerkendende nik.

6 Glas: Gives for en øl jeg godt vil smage igen. Den er ikke dårlig, men den savner spændingsmomenter. Det kan være en lidt kedelig øl, uden de store udfordringer, eller det kan være en øl, der faktisk ikke er god i helhedsindtrykket, men har gode momenter.

5 Glas: Gives for en øl, der falder igennem. Den vil jeg nok ikke investere i igen sådan lige foreløbig. Den er ok, og den skal ikke længere ned end 5, fordi det kan være min smag eller situationen, der fælder den - f.eks. hvis man har spist krydret mad eller lige har ædt en Piratos.

4 Glas: Gives en øl, der faktisk ikke smager godt. Den har bare et eller andet over sig, der gør, at den ikke dumper. Det kan være duft, smag, udseende el.lign. Jeg vil bestemt ikke anbefale en der får 4. Men selvfølgelig er smagsløg jo forskellige.

3 Glas: Gives til en øl, jeg kraftigt vil fraråde alle at købe. Det er mere end en skuffelse. Det er spild af penge i den grad. En øl der burde tages af markedet, da den er en skændsel.

2 Glas: Uha! Det er ikke godt. Her har jeg måtte stå af, spytte ud eller noget der er være.

0-1 Glas: Gives til en øl der ikke er der! Hvordan kan det lade sig gøre? Jo altså ud over dem man sidder og venter på forgæves, så er der faktisk øl på markedet, som koster noget, har kapsel på og kan drikkes, men bagefter er man i tvivl om det bare var et fatamorgana/en drøm. Nej den skinbarlige sandhed er at man er blevet snydt og har betalt for vand med alkohol!

Navn på øl: Alle øl skal naturligvis have et navn. Navnet må ikke være brugt af bryggeriet til en anden øl før.

Bryggeri: Der skal vælges et bryggeri. Du kan "flytte" øllen til et andet bryggeri om nødvendigt (eventuelle ølanmeldelser flytter med). Hvis bryggeriet ligger i et andet land, så kan der opstå problemer med billederne til øllen, da billeder organiseres efter land.

Kopi af: Hvis øllen er en kopi-øl eller hvad man også kalder en etiket øl, så skal du her vælge den øl den er en kopi af. Hvis det er en kopi øl vil øltype og alkohol % blive identisk med originalen. Derfor behøver du ved kopi-øl ikke at angive øltype eller alkohol %.
En øl kan være en kopi af alle de øl som bryggeriet brygger eller som brygges på et andet bryggeri der er medlem af den samme bryggergruppe. (Af typen samarbejde)

Alkohol %: Hvis alkohol % er kendt så skriv det i feltet. Er alkohol % ukendt, så sæt et flueben i det lille felt.

Brygges denne øl?: Vælg kun nej hvis du er sikker på at øllen ikke brygges mere. Husk at f.eks. en julebryg ofte bliver brygget igen næste år.

Lancerings tidspunkt: Hvornår blev øllet tappet første gang, eller fra hvornår kunne øllet købes første gang? angives en måned skal år også angives.

Øl billeder: Det er muligt at vælge op til fire billeder til en øl. Feltet du vælger, bestemmes af hvad der er på billedet. Hvis du har et nyt billede til øllen så kan du uploade det direkte til øllen med linket til højre:
Når du har valgt et nyt billede kan du checke om det var det rigtige ved at føre musen over foto ikonen:

Forside etiket: Feltet her bruges til et billede af øllens forside etiket.

Bagside etiket: Feltet her bruges til et billede af øllens bagside etiket.

Øl flaske Her kan du indsætte billeder af flasken eller dåsen, evt. sammen med et glas.

Andet billede Bruges til billeder der ikke kan placeret i en af de tre andre felter.

Kommerciel øl beskrivelse, altså ikke en ølanmeldelse. I tekst feltet kan du skrive lidt om øllet, f.eks. hvordan er det brygget, hvem er brygmester eller bare en kopi at bryggeriets beskrivelse. Gerne på dansk!
Med knappen "Editor?" kan du vælge hvilken editor du vil anvende. Den uden funktioner anbefales hvis du bruger en tablet eller telefon.

Ret øl / Ny øl klik her, når du har udfyldt formulaen. Skulle der mangle vigtig info, så kommer der en besked om det.

Navn på Bryggeri Alle Bryggerier skal naturligvis have et navn. Navnet må ikke være brugt af et andet bryggeriet.

Adresse: Angiv en så nøjagtig adresse som muligt. Med en adresse kan der f.eks. vises et kort med bryggeries placering.

Telefon nr. Hvis et bryggeri har flere telefon numre så skriv det vigtigste nr. her
e-mail:Udfyldes om muligt med en e-mail adresse til bryggeriet.

Land: Land skal vælges inden at der kan vælges eller uploades nye billeder til bryggeriet. Hvis du flytter bryggeriet til et andet land, vil evt. billeder ikke kunne bruges, men skal uploades igen.

Type: Bryggeritypen er vigtig for klassificeringen af bryggeriet. Se mere her under:

  • Nano Et meget lille bryggeri, med en årlig produktion under 1000hl og typisk max et salgssted. Der vil ofte være tale om hjemmebrygning
  • Pub Et Pub bryggeri, brygger 1000-6000hl om året, og afsætter hoveddelen af øllet på pub'en
  • Trappist Et Trappist bryggeri, er et Kloster, hvor munke brygger øl til eget brug, men også til salg. Det er typisk et lukket samfund, der ikke tillader besøg udefra, men de brygger nogle rigtige gode øl
  • Micro Et Mikro bryggeri, brygger mindre end 10000-15000 hl om året, og afsætter det meste i nærområdet, der kan også være en begrænset eksport
  • Regional Et regional bryggeri, brygger mere end 15000hl om året, men afsætter hovedparten af produktionen i samme landsdel, f.eks. på Fyn. Eksport kan forekomme
  • National Et national bryggeri, ligger lige under de multinationale bryggerier, deres øl kan typisk købes i hele det land hvor bryggeriet har hjemme, der kan også være tale om en betydelig eksport, men hele produktionen finder sted i hjemlandet
  • Multinational Et af det helt store, der brygger øl i flere lande og har et varemærke der er kendt i mange lande. Den årlige produktion er typisk over 1 million hektoliter
  • Varemærke Et bryggeri der ikke brygger sit eget øl, men får det brygget hos et eller flere andre bryggerier. Tuborg er et godt eksempel. Kaldes ofte også for et phantom bryggeri.
  • Lukket Et Bryggeri der har lukket eller er blevet opkøbt, og derfor ikke længere brygger øl.

Link: Bryggeriet hjemmeside kan være en god kilde til at finde flere informationer. Husk "http://" i linket.

Billeder: Det er muligt at vælge op til tre billeder til et bryggeri.

Bryggeri beskrivelse. I tekst feltet kan du skrive lidt om bryggeriet, deres historie, brygmester kommende planer og alt andet der kunne være interessant om bryggeriet. Gerne på dansk!
Med knappen "Editor?" kan du vælge hvilken editor du vil anvende. Den uden funktioner anbefales hvis du bruger en tablet eller telefon.

Ret Bryggeri / Nyt Bryggeri klik her, når du har udfyldt formulaen. Skulle der mangle vigtig info, så kommer der en besked om det.

Det Danske Ølsprog / Guide til ølanmeldelser